sestdiena, 2014. gada 8. marts

Apjāt, iejāt, jāt...

Apjāt, iejāt, jāt... Mūsu kāpinājumu, kritumi un dziļās atklāsmes (raksts ik pa laikam tiks papildināts)

Tā kā esmu iesācējs - zaļais gurķis - un mans zirgs ir iesācējs - zaļais gurķis -, tad nolēmu izveidot atbilstošu ierakstu, kas paudīs mūsu apjāšanas, iejāšanas un jāšanas hronoloģiju, nesaistīti pārējiem rakstiem. Šeit tiks publicēti visi interesantie sīkumi un atziņas, kas nepieciešamas darbam no muguras. Darbs no zemes netiks izskatīts, tam esam jau izgājuši cauri un mācījušies vienas lietas jau gana ilgu laiku. Ar Samo esam ienākuši nākamajā posmā.

Kāda ir mūsu apjāšanas, iejāšanas un jāšanas statistika? Mūsu panākumi, vilšanās un attīstība? Paskatīsimies:
  • Pirmo reizi uzliekam seglus. 
  • 7. marts, 2014. gads. Pirmā pieredze ar trenzi. Zirgam trenzi deva draudzene. Ar našķiem iebaroja metāla gabalu. Paņēma, pavaibstījās, neko pārāk daudz neteica.
  • 14. marts, 2014. gads. Pirmo reizi Samoram uzliekam iemauktus pilnajā aprīkojumā. Pirmo reizi uzgūlos uz zirga muguras. Viņš sajuta manu svaru un nesa mani pāris soļus. Nošļūcu, kad nespēju vairs izturēt. 
  • 9. aprīlis, 2014. gads. Esmu nopirkusi iemauktus Samoram. Viņam ir savi iemaukti. Šodien bija pirmā reize, kad viņam tos uzliku. Spoži negāja, taču izdevās. 
  • 16. aprīlis, 2014. gads. Pirmo reizi uzrausos zirga mugurā normāli. Gandrīz normāli. Tā kā esmu dzirdējusi, ka zirgi mēdz nobīties no cilvēka ēnām, tad ļoti sasvēros uz priekšu, zirga kakla pusi. Pāris metrus nogājām. Kaut gan man tāda sajūta, ka zirgs zem manis ļoti saraujas, kā taisītos salūzt. Laikam muskuļu vēl nav pietiekami daudz? Vai arī viņš nav tik ļoti pie cilvēka pieradis. Jāradina, un jāaudzē musīši. 
  • Zirgs vairs nesaraujas un nelūzt zem mana svara. Muskuļi uztrenēti, apziņa par jātnieku skaidra. Pa retam sanāk no ganībām nākt mājās jājot. Viss ir lieliski. 
  • 2. maijs, 2014. gads. Pirmo reizi uzrausos zirgā, kordu turot pati. Kad kāpu, zirgs stāvēja, neviens viņu neturēja. Pirmo reizi apgūlos uz viņa muguras, noglaudu sānus, dibena galu no augšas. Zirgs ļoti mierīgi uztver jātnieku. Vakarā - pirmo reizi - no zirga novēlos. Viņš sāka lēkšot, neviens viņu neturēja - zirgs panesās pakaļ sunim -, un es kā kartupeļu maiss nošļūcu.
  • 8. maijs, 2014. gads. Pirmo reizi uzkāpu zirgā, kad kāds cits viņu veda kordā uz apli. Ar pavadām centos zirgu vadīt. Apstāties sanāca, uz sāniem griezt nemēģināju.
  • 14. maijs, 2014. gads. Pirmo reizi zirgs neapzināti un neizsūtīti ar mani pacēlās rikšos. Biju bez iemauktiem un bez pavādam. Par aktīvu pamudināju, rikšus noturēju, apstādināju, uzslavēju.
  • 16. maijs, 2014. gads. Pirmo reizi esam mugurā ar iemauktiem un pavadām. Pirmo reizi cenšos griezt zirgu un mainīt virzienu kordā. Nesanāk, zirgs taisa paniku - negriežas, griežas, atkāpjas. Labi, ka dirsu nemet, citādāk es nolidotu. :/ 
  • 24. maijs, 2014. gads. No zemes sāku mācīt zirgam griezties trenzes iedarbībā. 
  • 1. jūnijs, 2014. gads. Aktīvi sāku meklēt Samoram seglus.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru